سنجش شیوه فروش
فروشندهها، از روشهای مختلفی برای فروش استفاده میکنند که هر روش، با حوزه خاصی تناسب بیشتری دارد و ممکن است ما ندانیم
این گزارش به شما نمیگوید که این فرد یک فروشنده خوب است یا خیر، بلکه شیوه مورد استفاده این فرد را در گامهای مختلف از یک فرآیند فروش به شما معرفی میکند.
گذشته از آنكه هر سازمان ميتواند براى كاركنان بخشهاى مختلف سازمان فروش خود تعريف خاص خود را داشته باشد، از نظر كلى براى تحقق فروش بايد:
كاستى در هر يك از اين مراحل، ممکن است سبب عدم توفيق در فروش در سازمان شما شود. اما شما ميتوانيد با شناختن توانائى هر يك از كاركنان خود در هر يك از اين زمينه ها، فرد يا افراد مناسب را براى انجام كارهاى ضرورى در هر مقطع از فروش به كار بگيريد. از سوی دیگر میتوانید برای مواجهه با مشتری، از نیروهایی استفاده کنید که محصول یا خدمت شما را متناسب با انتظار مشتری به وی ارائه کنند و به این ترتیب عملکرد بخش فروش شما افزایش یافته و مشتریان راضی تری خواهید داشت.
اگر فردى را كه توانائى قابل ملاحظه در گرفتن سفارش دارد، اما در زمينه طرح مسئله و ارائه محصول حوصله كافى ندارد را به سراغ يك مشترى مهم بفرستيد، احتمالا آن مشترى را به علت عدم توجه به نيازهايش در كسب اطلاعات لازم، از دست خواهيد داد. همچنين اگر فردى را كه توانائيش در بخش ارائه محصول بالاست، به سراغ مشترى كم حوصله و مهمى كه وقت لازم براى شنيدن توضيحات احتمالاً مفصل همكاران شما را ندارد بفرستيد، احتمالا باز هم مشترى را از دست خواهيد داد.
بى شك شما اين اطلاعات و تجارب را در طى زمان كسب خواهيد كرد، اما ممكن است آگاهى از اين مسئله براى سازمان شما به بهاى از دست دادن چند قرارداد تمام شود.
در حاليكه با استفاده از گزارش “سنجش شیوه فروش” ميتوانيد از ابتدا متناسب ترين فرد يا مجموعه اى از افراد را براى مشتريان مختلف و مراحل مختلف فروش در نظر بگيريد. كاركنان شما هم به علت افزايش موفقيت در زمينه اى كه در آن توانائى لازم را دارند، با رضايت شغلى بيشترى به سازمان شما خدمت خواهند نمود و احتمال ماندگاری آنها در سازمان شما افزایش خواهد یافت.
شما ميتوانيد شیوه فروش همه كاركنان خود، يا تعداد محدودى از آنها را شناسائی نمائيد. براى كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه با ما تماس بگيريد.
یافتن فرد مناسب برای سمت مناسب و در زمان مناسب، دغدغه اصلی در مرحله جذب و استخدام است. ما در این مرحله همراه شما هستیم و به کمک ابزارهای کارآمد یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری به شما پیشنهاد میکنیم.
جنبه های مالی، تنها جاذبه های شغلهای سازمانی نیستند. مسیر پیش رو (کار راهه شغلی) و شایسته سالاری برای کارکنان سازمانها چه بسا مهم تر بوده و به آنها انگیزه میدهد که با جان و دل در سازمان بمانند و نقشی در آینده خود ایفا کنند.
وقتی افراد مناسب را انتخاب کردید، بر سر حق الزحمه هم به توافق رسیدید، نگهداشت این کارکنان چندان ساده نخواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم همراه شما باشیم تا با پرهیز از سعی و خطا، ریزش نیروهای خود را به حداقل ممکن تقلیل دهید.
وقتی افراد وارد سازمان میشود و به اصطلاح در پست خود مستقر میشوند، با به کارگیری روشهای ساده و توجه به نیازهای مادی و انگیزشی کارکنان، میتوانید آنها را به گونهای مدیریت کنید که رابطهای برنده -برنده برای دراز مدت میان شما برقرار باشد.
۲۴۰۹ ۲۲۰۵ (۲۱ ۹۸ +)
پاسخگوی پرسشهای شما هستیم.
تمام حقوق برای شرکت پوینده دهکده جهانی محفوظ است. ۱۳۹۹-۱۳۷۹