بارگذاری
  • Twitter
  • Instagram
  • Rss
  • Telegram
  • LinkedIn
با ما تماس بگیرید: 2409 2205
پوینده دهکده جهانی
  • خانه
  • راهکارهای پیشنهادی
    • حوزه انتخاب و استخدام
      • فرآیند استعدادیابی و استخدام
      • هزینه استخدام
      • مصاحبه رفتاری
      • طراحی مدل شایستگی
      • گزارشهای رفتار سازمانی
      • کانون ارزیابی
    • حوزه حفظ و نگهداشت
      • حفظ کارکنان
      • ارتقای کارکنان
      • انگیزش کارکنان
      • تیمهای کاری در سازمان
    • حوزه مدیریت عملکرد
      • مدیریت عملکرد
      • پاداش چیست؟
    • حوزه آموزش و توانمندسازی
      • طراحی مدل شایستگی
      • ارتقای کارکنان
      • کارگاههای آموزشی
        • توسعه مهارتهای سرپرستی
        • کارگاه نقش رفتار
        • کارگاه هدفگذاری
        • کارگاه مصاحبه استخدامی
        • کارگاه بینش
  • آزمونها و ابزارها
    • اندازه گیری شاخصه های رفتاری
    • سنجش ویژگیهای شخصیتی
    • سنجش گیرائی ذهنی
    • کانون ارزیابی
  • وبلاگ رفتار سازمانی
    • کاربرد رفتار سازمانی
    • آموزش و توانمندسازی
    • جذب و استخدام
      • مصاحبه استخدامی
    • توسعه فردی
    • و بیش از 800 نوشته‌ی دیگر
  • جستجو
  • منو

حفظ کارکنان

مکان شما: خانه / حفظ کارکنان
  • علل ماندگاری کارکنان
  • نگهداشت کارکنان
قبلیبعدی
123

سرمایه‌تان را ساده از دست ندهید

هزینه های گزاف استخدام، با نگه‌داشت کارکنانِ توانمند، به سرمایه‌ی سازمان بدل میشود!

عدم وجود نارضایتی، لزوماً به معنی وجود رضایت شغلی نیست!

وقتی با صرف هزینه های پیدا و پنهان، افراد مورد نظرتان را پیدا و استخدام میکنید، مهمترین کار شما شروع میشود. باید کاری کنید که آنها در سازمان شما بمانند و نقش خود را در تیمهای کاری شما، با انگیزه و در راستای اهداف سازمان، ایفا کنند. مدیرانی که با ریزش قابل ملاحظه نیرو مواجه بوده یا هستند، به خوبی میدانند که نه یافتن نیروهای بهتر کار ساده ای است و نه حفظ و نگهداشت همکارانِ موجود!

گاهی اقداماتی که انجام میدهید، نتایج عکس میدهد. وقتی پاداشها را پرداخت میکنید، بر خلاف انتظار شما، ممکن است در کنار کارکنان راضی و خشنود، تعداد بیشتری از کارکنان ناراضی شده باشند و انگیزه های کاری خود را از دست داده باشند.

نکته مهم البته این است که بدانیم عدم رضایت یک موضوع است و رضایت موضوعی دیگر. به این مفهوم که اگر عدم رضایت نباشد، لزوماً رضایت وجود ندارد. موضوع پیچیده ای است که بر سطح انگیزش کارکنان اثر جدی دارد و هر مدیری لازم است که به این موضوع توجه داشته باشد.

نیازهای انگیزشی کارکنان

کارکنان نیازهایی دارند که همه آنها در حوزه مالی نیست. آنها نیاز دارند که دیده شوند، به آنها توجه شود، برای آینده شغلی آنها فکر شده باشد، برای انجام وظایف فعلی آموزش ببینند و موارد دیگری که آنها را با انگیزه و علاقمند به ماندن در سازمان شما و انجام دادن کارشان با انگیزه بیشتر و داشتن زندگی بهتر برساند.

این نیازها عمدتاً در حوزه رفتاری هستند، همانطور که بخشی از انتظارات شما هم منشاء رفتاری دارند. برای توجه به این نیازها لازم است که شما با شیوه های رفتارهای کارکنان خود، آشنا شوید، باید به تفاوت افراد در حوزه رفتاری باور داشته باشید و به این منظور میتوانید بر اساس یافته های علمی، شاخصه های رفتاری همکارانتان را اندازه گیری کنید و در قالب گزارشهایی کاربردی، شیوه رفتار مناسب با آنها را دریابید.

نگه‌داشت و ماندگاری

اگر به نگهداشت کارکنان توجه کافی داشته باشید، به طور پیوسته به اهداف کسب و کارتان دست پیدا میکنید و کارکنانی راضی، خوشحال و با انگیزه خواهید داشت، در مقابل اگر به ضروریات نگه‌داشت کارکنان توجه نداشته و رسالت سازمان را با یافتن و استخدام نیروها، خاتمه یافته تلقی کنید، نه تنها به اهداف سازمان دست نخواهید یافت، بلکه به سرعت متوجه میشوید که هزینه های قابل توجهی را در مرحله استخدام نیروهای جدید صرف میکنید که بازدهی هم برای سازمان ندارند.

اگر در این حوزه نیازی داشتید، اگر با ریزش نیروهای توانمند سازمانتان مواجه هستید، خوشحال میشویم که در این حوزه گفتگوئی با شما داشته باشیم. با ما تماس بگیرید.

لینک به:انتخاب و استخدامانتخاب و استخدام

یافتن فرد مناسب برای سمت مناسب و در زمان مناسب، دغدغه اصلی در مرحله جذب و استخدام است. ما در این مرحله همراه شما هستیم و به کمک ابزارهای کارآمد یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری به شما پیشنهاد میکنیم.

لینک به:ارتقای کارکنانارتقا و توسعه

جنبه های مالی، تنها جاذبه های شغلهای سازمانی نیستند. مسیر پیش رو (کار راهه شغلی) و شایسته سالاری برای کارکنان سازمانها چه بسا مهم تر بوده و به آنها انگیزه میدهد که با جان و دل در سازمان بمانند و نقشی در آینده خود ایفا کنند.

لینک به:حفظ کارکنانتعلق و نگهداشت

وقتی افراد مناسب را انتخاب کردید، بر سر حق الزحمه هم به توافق رسیدید، نگهداشت این کارکنان چندان ساده نخواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم همراه شما باشیم تا با پرهیز از سعی و خطا، ریزش نیروهای خود را به حداقل ممکن تقلیل دهید.

لینک به:مدیریت کارکنانمدیریت و عملکرد

وقتی افراد وارد سازمان میشود و به اصطلاح در پست خود مستقر میشوند، با به کارگیری روشهای ساده و توجه به نیازهای مادی و انگیزشی کارکنان، میتوانید آنها را به گونه‌ای مدیریت کنید که رابطه‌ای برنده -برنده برای دراز مدت میان شما برقرار باشد.

با ما تماس بگیرید

2409 2205 (21 98 +)

پاسخگوی پرسشهای شما هستیم.

Instagram
Linkedin
Twitter
Telegram
Rss

میخواهید ما با شما تماس بگیریم؟

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

تمام حقوق برای شرکت پوینده دهکده جهانی محفوظ است. 1403-1379

رفتن به بالا