سنجش شیوه فروش
فروشندهها، از روشهای مختلفی برای فروش استفاده میکنند که هر روش، با حوزه خاصی تناسب بیشتری دارد و ممکن است ما ندانیم
این گزارش به شما نمیگوید که این فرد یک فروشنده خوب است یا خیر، بلکه شیوه مورد استفاده این فرد را در گامهای مختلف از یک فرآیند فروش به شما معرفی میکند.
گذشته از آنکه هر سازمان میتواند براى کارکنان بخشهاى مختلف سازمان فروش خود تعریف خاص خود را داشته باشد، از نظر کلى براى تحقق فروش باید:
کاستى در هر یک از این مراحل، ممکن است سبب عدم توفیق در فروش در سازمان شما شود. اما شما میتوانید با شناختن توانائى هر یک از کارکنان خود در هر یک از این زمینه ها، فرد یا افراد مناسب را براى انجام کارهاى ضرورى در هر مقطع از فروش به کار بگیرید. از سوی دیگر میتوانید برای مواجهه با مشتری، از نیروهایی استفاده کنید که محصول یا خدمت شما را متناسب با انتظار مشتری به وی ارائه کنند و به این ترتیب عملکرد بخش فروش شما افزایش یافته و مشتریان راضی تری خواهید داشت.
اگر فردى را که توانائى قابل ملاحظه در گرفتن سفارش دارد، اما در زمینه طرح مسئله و ارائه محصول حوصله کافى ندارد را به سراغ یک مشترى مهم بفرستید، احتمالا آن مشترى را به علت عدم توجه به نیازهایش در کسب اطلاعات لازم، از دست خواهید داد. همچنین اگر فردى را که توانائیش در بخش ارائه محصول بالاست، به سراغ مشترى کم حوصله و مهمى که وقت لازم براى شنیدن توضیحات احتمالاً مفصل همکاران شما را ندارد بفرستید، احتمالا باز هم مشترى را از دست خواهید داد.
بى شک شما این اطلاعات و تجارب را در طى زمان کسب خواهید کرد، اما ممکن است آگاهى از این مسئله براى سازمان شما به بهاى از دست دادن چند قرارداد تمام شود.
در حالیکه با استفاده از گزارش “سنجش شیوه فروش” میتوانید از ابتدا متناسب ترین فرد یا مجموعه اى از افراد را براى مشتریان مختلف و مراحل مختلف فروش در نظر بگیرید. کارکنان شما هم به علت افزایش موفقیت در زمینه اى که در آن توانائى لازم را دارند، با رضایت شغلى بیشترى به سازمان شما خدمت خواهند نمود و احتمال ماندگاری آنها در سازمان شما افزایش خواهد یافت.
شما میتوانید شیوه فروش همه کارکنان خود، یا تعداد محدودى از آنها را شناسائی نمائید. براى کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.
یافتن فرد مناسب برای سمت مناسب و در زمان مناسب، دغدغه اصلی در مرحله جذب و استخدام است. ما در این مرحله همراه شما هستیم و به کمک ابزارهای کارآمد یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری به شما پیشنهاد میکنیم.
جنبه های مالی، تنها جاذبه های شغلهای سازمانی نیستند. مسیر پیش رو (کار راهه شغلی) و شایسته سالاری برای کارکنان سازمانها چه بسا مهم تر بوده و به آنها انگیزه میدهد که با جان و دل در سازمان بمانند و نقشی در آینده خود ایفا کنند.
وقتی افراد مناسب را انتخاب کردید، بر سر حق الزحمه هم به توافق رسیدید، نگهداشت این کارکنان چندان ساده نخواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم همراه شما باشیم تا با پرهیز از سعی و خطا، ریزش نیروهای خود را به حداقل ممکن تقلیل دهید.
وقتی افراد وارد سازمان میشود و به اصطلاح در پست خود مستقر میشوند، با به کارگیری روشهای ساده و توجه به نیازهای مادی و انگیزشی کارکنان، میتوانید آنها را به گونهای مدیریت کنید که رابطهای برنده -برنده برای دراز مدت میان شما برقرار باشد.
2409 2205 (21 98 +)
پاسخگوی پرسشهای شما هستیم.
تمام حقوق برای شرکت پوینده دهکده جهانی محفوظ است. 1403-1379