بارگذاری
  • Twitter
  • Instagram
  • Rss
  • Telegram
  • LinkedIn
با ما تماس بگیرید: 2409 2205
پوینده دهکده جهانی
  • خانه
  • راهکارهای پیشنهادی
    • حوزه انتخاب و استخدام
      • فرآیند استعدادیابی و استخدام
      • هزینه استخدام
      • مصاحبه رفتاری
      • طراحی مدل شایستگی
      • گزارشهای رفتار سازمانی
      • کانون ارزیابی
    • حوزه حفظ و نگهداشت
      • حفظ کارکنان
      • ارتقای کارکنان
      • انگیزش کارکنان
      • تیمهای کاری در سازمان
    • حوزه مدیریت عملکرد
      • مدیریت عملکرد
      • پاداش چیست؟
    • حوزه آموزش و توانمندسازی
      • طراحی مدل شایستگی
      • ارتقای کارکنان
      • کارگاههای آموزشی
        • توسعه مهارتهای سرپرستی
        • کارگاه نقش رفتار
        • کارگاه هدفگذاری
        • کارگاه مصاحبه استخدامی
        • کارگاه بینش
  • آزمونها و ابزارها
    • اندازه گیری شاخصه های رفتاری
    • سنجش ویژگیهای شخصیتی
    • سنجش گیرائی ذهنی
    • کانون ارزیابی
  • وبلاگ رفتار سازمانی
    • کاربرد رفتار سازمانی
    • آموزش و توانمندسازی
    • جذب و استخدام
      • مصاحبه استخدامی
    • توسعه فردی
    • و بیش از ۸۰۰ نوشته‌ی دیگر
  • پرسش و پاسخ
  • جستجو
  • منو

پاداش چیست؟

مکان شما: خانه / پاداش چیست؟

بیرونی

فروش بیشتر، اضافه‌کاری بیشتر، رئیس سخت‌گیر، کنترل در جزئیات، عدم اختیار، جریمه‌های سنگین، روزمرگی، حقوق زیاد اما بی‌ثبات، ابهام در مسیر و هدف

درونی

دیده شدن، فرصت برای رشد، امنیت شغلی، محیط مناسب، قدردانی‌های هوشمندانه، تعادل میان کار و زندگی، ارتقای قانونمند، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه‌ی فردی

برای آگاهی از راهکارهای انگیزشی پیشنهادی ما، اینجا را کلیک کنید

مفهوم پاداش را درک کنیم

پاداش یک عامل انگیزشی است، پول تنها عامل انگیزش نیست!

حق الزحمه و پاداش یا کارانه موضوعهایی هستند که همواره در تعیین مرز میان آنها اختلاف نظر وجود دارد.

از یک سو سازمان بر این باور است که حق الزحمه پرداختی برای تحقق اهدافی است که معین کرده و کارکنان نیز بر این باورند که این اهداف چنان بلند پروازانه وضع شده اند که تحقق آنها ناممکن باشد.

از دیدگاه هدفگذاری، هدف تعریفی دارد که باید در آن تعمق کرد. حق الزحمه هم تعریفی دارد که باید به درستی به آن توجه نمود. در این زمینه آقای دنیل پینک تحقیق مفصلی انجام داده که در قالب کتابی منتشر شده است. این کتاب خوش بختانه توسط خانم مرجان فرجی به فارسی ترجمه شده و در دسترس است.

خلاصه داستان از این قرار است که حق الزحمه مرزی است که احتیاج فرد برای زندگی را تأمین کند. اگر بخشی از حق الزحمه تحت هر عنوان (مثلاً پورسانت یا پاداش) به گرو نگه داشته شود، آن پاداش اثر عکس خواهد داشت.

در این شرایط است که میتوان اهدافی بلند پروازانه وضع کرد و از افراد خواست تا به آنها برسند. در واقع پاداش که ورای حق الزحمه است، برای دستاوردی ورای وظیفه پرداخت میشود.

در اینجا سازمان با ریسکی مواجه است که افراد وظایف خود را به درستی انجام ندهند. اینجاست که یک سیستم مدیریت عملکرد مناسب و خوب طراحی شده، در ترکیب با یک نظام مدیریت استعدادِ کارآمد، میتواند سازمان را از این ریسک در امان بدارد.

در طراحی یبسته های جبران خدمت، میتوان این موضوع را به خوبی در نظر گرفت و با پاداشهایی نه لزوماً مالی و از جنس انگیزشی، به کارکنان انگیزه داد تا وظایف خود را چنان که باید و چنان که به خودشان هم حس غرور (و نه خدای ناکرده حس حماقت) القا کند، انجام دهند.

اگر شما هم با مشکلاتی از این دست مواجه هستید، شاید راهکارهای پیشنهادی ما بتوانند منظر جدیدی از این چالش به شما ارائه دهند. با ما تماس بگیرید.

لینک به:انتخاب و استخدامانتخاب و استخدام

یافتن فرد مناسب برای سمت مناسب و در زمان مناسب، دغدغه اصلی در مرحله جذب و استخدام است. ما در این مرحله همراه شما هستیم و به کمک ابزارهای کارآمد یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری به شما پیشنهاد میکنیم.

لینک به:ارتقای کارکنانارتقا و توسعه

جنبه های مالی، تنها جاذبه های شغلهای سازمانی نیستند. مسیر پیش رو (کار راهه شغلی) و شایسته سالاری برای کارکنان سازمانها چه بسا مهم تر بوده و به آنها انگیزه میدهد که با جان و دل در سازمان بمانند و نقشی در آینده خود ایفا کنند.

لینک به:حفظ کارکنانتعلق و نگهداشت

وقتی افراد مناسب را انتخاب کردید، بر سر حق الزحمه هم به توافق رسیدید، نگهداشت این کارکنان چندان ساده نخواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم همراه شما باشیم تا با پرهیز از سعی و خطا، ریزش نیروهای خود را به حداقل ممکن تقلیل دهید.

لینک به:مدیریت کارکنانمدیریت و عملکرد

وقتی افراد وارد سازمان میشود و به اصطلاح در پست خود مستقر میشوند، با به کارگیری روشهای ساده و توجه به نیازهای مادی و انگیزشی کارکنان، میتوانید آنها را به گونه‌ای مدیریت کنید که رابطه‌ای برنده -برنده برای دراز مدت میان شما برقرار باشد.

با ما تماس بگیرید

۲۴۰۹ ۲۲۰۵ (۲۱ ۹۸ +)

پاسخگوی پرسشهای شما هستیم.

پوینده دهکده جهانی

Instagram
Linkedin
Twitter
Telegram
Rss

میخواهید ما با شما تماس بگیریم؟

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

تمام حقوق برای شرکت پوینده دهکده جهانی محفوظ است. ۱۳۹۹-۱۳۷۹

رفتن به بالا