استقرار CRM در سازمان
همه از مشتری مداری و نگه داشتن مشتری چیزهایی شنیده و میدانیم. معمولاً یک کارگاه عملی بسیار کمک میکند که هم دانسته های نادقیق را تدقیق کنیم، هم بر آنها بیفزائیم.
بسیاری از اوقات علت نپرداختن ما به موضوعی، کمی عمیق و شاید
وجود حفره هایی در دانش ما در آن حوزه باشد. بی شک تصمیم گیری و توجه به
مشتریان مهمترین حوزه هایی هستند که معمولاً از این مسئله رنج میبرند.
CRM یکی از ابزارهای مدیریتی نوین برای بهبود شاخصه های رفتاری در راستای بهره وری بیشتر است. CRM به امثال من که به علت مشغله های ظاهرا زیاد و متنوع از اهمیت مشتری غافل میشویم، کمک میکند. اما چطور؟ فقط خریدن CRM کافی است؟ وقتی خریدیم چطور استفاده کنیم؟ و چه انتظاراتی نداشته باشیم؟ این کار هم سازماندهی و فکر میخواهد. چه بهتر که آزموده را نیازمائیم؟ بهتر است از “این کاره ها” بشنویم و به کار ببندیم.
من CRM را به چشم دستیاری میبینم که عدم توجه های من را بدون آنکه چیزی را به من تحمیل کند، به من یادآوری میکند. پس میخواهم روش درست استفاده از ان را هم بدانم. درست مثل اینکه روش درست مدیریت نمودن همکارانم را باید یاد بگیرم.
CRM فقط یک نرم افزار نیست،به نظرم یک فرهنگ است، که باید درست در سازمان جاری شود.
شرکت رادمان تجربه های خود را در خصوص سیستم CRM، در کارگاهی یک روزه با ما به اشتراک میگذارد. به نظرم این یادآوریهای موضوعی، به ویژه برای آنها که به این ابزارها ممکن است باور نداشته باشند (مثل آنها که I پائین دارند و فکر میکنند وقتی یک محصول یا خدمت خوب است، خوب همه آن را میبینند) خیلی کمک میکنند.
مدیران موفق، مادرزادی اینگونه نبوده اند، آموزش و یادآوریهای کوتاه مدت، در اینگونه شدن آنها خیلی موثر بوده است. نقش آموزشهای کوتاه مدت تخصصی، انکار ناپذیر است.
ما در این کارگاه شرکت میکنیم تا بهتر از زحماتمان بهره ببریم و از تجربیات یکدیگر و به خصوص رادمانی ها استفاده کنیم.
به امید دیدار
سربلند باشید
ممنون از نوشته عالی شما و حمایت همیشگیتان از شرکت رادمان.
امیدوارم مطالب کارگاه به شکلی باشد که در نهایت احساس کنید ارزش آن را داشت که وقت ازشمند خود را صرف آن کردید.
باز هم ممنون، روز پنجشنبه شما را زیارت خواهم کرد.
من کمتر اهل تعارفم. اما واقعا به نظرم ابزارهایی مثل CRM میتوانند خیلی کمک کنند، مشروط بر آنکه آنها را بفهمیم و درست استفاده کنیم.
مشتاقانه خدمت میرسم.
سربلند باشید