در مورد S ها
در مورد مزایای و نیز نیازهای رفتاری High S ها قبلاً کم ننوشته ام. اما بنا به درخواست یکی از خوانندگان محترم چند کلمه دیگر هم اینجا اضافه میکنم که مفید به نظرم رسید.
در مورد مزایای و نیز نیازهای رفتاری High S ها قبلاً کم ننوشته ام. اما بنا به درخواست یکی از خوانندگان محترم چند کلمه دیگر هم اینجا اضافه میکنم که مفید به نظرم رسید.
در مورد هر تیپ رفتاری خوب است بدانیم که برای تعامل بهتر با او ما باید چه گامهائی را برداریم. در مورد High S ها میتوان این نکات را مورد توجه قرار داد:
– به احساسات آنها توجه کنید.
– به او علاقه فردی، به خاطر خودش نشان دهید.
– به هنگام ارائه به آنها، آرام و جامع ارائه کنید.
– در مورد گزینه های هر اقدام و حس آنها نسبت به آن گزینه با آنها صحبت و بحث کنید.
– به آنها گوش کنید و روحیه موافق داشته باشید. مخالفت مکرر آنها را به سکوت سوق میدهد.
– همیشه برای بحث با آنها باز و آماده باشید. حرفهای آنها ارزش شنیدن دارند.
– به آنها دلگرمی بدهید.
– به آنها ضمانت بدهید که دلگرم باشند.
– در کارهای آنها دنبال میانبر زدن نباشید.
– خیلی زود به آنها نزدیک (پسر خاله) نشوید، آنها به زمان برای درک شما و اجازه نزدیک شدن دادن، نیاز دارند.
– آماده باشید که دوباره و چند باره به آنها مراجعه کنید.
اما با High S ها چه کنیم که باز هم بهتر شوند؟
– آنها به اینکه قدرشان دانسته شود، نیاز دارند. قدر شناس باشید و این را نشان دهید.
– با آنها صادق باشید.
– آنها برای کار به ساختار نیاز دارند. در کارهای شلم شوربا، آنها سردرگم و ناراحت میشوند.
– به وفاداری آنها توجه نشان دهید.
– محیط کار آنها باید امنیت داشته باشد. از بدگوئی، ترس و ارعاب بپرهیزید.
– آنها کارهای تخصصی را دوست دارند، به آنها کارهای تخصصی واگذار کنید و برایشان برنامه های آموزشی تخصصی پیش بینی کنید.
و بالاخره خود High S ها چطور میتوانند به خود کمک کنند که باز هم بهتر شوند؟
– آنها باید بدانند که دلگرمی، از نتایج خوب حاصل میشود. باید کارشان بالاخره یک خروجی خوب داشته باشد.
– فرصتهای تازه در پروی تغییرند. نباید از تغییر گریزان باشند.
– انعطاف پذیری یک ابزار خوب است، باید سعی کنند که انعطاف پذیر تر باشند.
– به چالش کشیدن عملکردهای پائین، اغلب سودمند است، نباید از این چالش گریزان بود.
امیدوارم قدر همه از جمله High S های سازمان را خوب بدانید و بتوانید برای خودتان و آنها شرایط بهتری برای ارائه عملکرد مناسب فراهم کنید.
سربلند باشید
میشه بعد از هر پست تون در مورد اون مطلب منابع مطالعاتی هم معرفی کنید
مثلن همین روحیات و روانشناسی شغلی برای من خیلی جالبه
—
ممنون میشم اگر بتونید فید مطالب رو به صورت کامل منتشر کنید
شما خیلی لطف دارید. اونچه که من مینویسم عمدتاً جمع بندی مطالب مختلف است و در مورد DISC مشخصا کتابی سراغ ندارم. در حال جمع آوری یک جزوه مانند هستم که اگر کارها اجازه بدهند، منتشر خواهد شد، شاید بشود گفت اولین مرجع فارسی در مورد DISC؟
در مورد فید با کمال شرمندگی من کنترلی ندارم و Blogfa این کار را انجام میدهد.
سربلند باشید
در هر صورت ممنون :)
به عنوان کسی که دانشجوی صنایع ِ و به این حوزه هم علاقمند ِ ، خیلی استفاده میکنم از مطالب خوبتون
لطف دارید
سربلند باشید
ممنون از توجهتون و توضیحاتی که دادید
سلام.
اشاره کردید … کم ننوشته اید. میشه لینکشون رو توی این پست بذارید.
بعضی از ویژگیهایی که برای این تیپ شخصیتی نام برده شده عام نیست؟ مثلا:
– مخالفت مکرر آنها را به سکوت وا میدارد.
آیا این طور نیست عموما هرکسی بعد از اینکه چندبار فردی مکررا باش مخالفت کرد ترجیج میده نظرش رو دیگه بش نگه و سکوت کنه؟
سلام و ممنون از لطفتان
اینها عام هستند، اما در برخی افراد شدید ترند. مثلاً با یک High D شما صدبار هم که مخالفت کنید، باز هم کوتاه نمیآید. اصلاً این تیپ مخالفت شما را نمیبیند و حس نمیکند، در حالیکه Sمیفهمد و به راحتی می رنجد.
پستی به زودی خواهم گذاشت که در همین موارد است. شاید کنار هم گویا تر شود.
سربلند باشید