مشتری مداری
همیشه با خودم فکر میکردم که ما چقدر مشتری مدار هستیم. جسته و گریخته اطلاعاتی به دستم میرسید، تا اینکه هفته قبل برای معرفی خدماتمان به سازمان مهم و شناخته شده ای دعوت شدیم. وقتی از دعوت کننده محترم پرسیدم که ما را از کجا یافته اند،متوجه شدم که یکی از مشتریانمان ما را با لطف و تعریف، توصیه کرده اند.
سوابق را نگاه کردم . کلی از خستگی ام رفع شد. میدانید چرا؟
سازمانی که برای دیدارشان رفتم، در واقع نسل چهارم مشتریان ما بودند. یعنی به فاصله 1.5 سال، یکی از مشتریان ما، چرخه ای را با توصیه ما به مشتری بعدی ایجاد کرده بود که آن روز، به نسل چهارم رسیده بود. چقدر لذت بردم. چقدر خوشحال شدم که توانسته ایم این چنین باشیم.
مشتری اول به مشتری دوم
مشتری دوم به مشتری سوم
مشتری سوم به مشتری چهارم
و این یعنی در این چرخه همه راضی بوده اند که اعتبارشان را برای ما مصرف کرده اند.
خیلی خوشحال شدم.
سربلند باشید