بازخورد همیشه تنبیه و توبیخ نیست
بازخورد دادن خیلی خوب و موثر است، اما بازخورد نتبیه و مواخذه نیست.
آیا هر بار که همکاری را فرامیخوانید، لرزه بر اندامش می افتد و با تنش و واهمه به اتاق شما میآید؟
آخرین باری که همکارتان را برای ارائه یک بازخورد مثبت، یک تشکر و یک تشویق فراخواندید، کی بود؟
از اثر تشویق غافل نشوید.
سربلند باشید
سلام و صبح جمعه شما به خیر ,چه اشاره جالبی .
یادمه چند وقت پیش از یکی از همکاران خواستم بیاد دفتر من ,وقتی وارد شد در حال بستن درب اطاق ,به شوخی گفت آدم وقتی وارد این اطاق میشه خوف میکنه .
واقعا اطاق برخی از مدیران جوی داره که اغلب کارکنان از ورود به اون اطاق ها خوف میکنند ,ممکنه تا چند وقت قبلش مدیر دیگری داخل اون اطاق بوده و چنین حسی را نداشته باشند .
در هر حال به نحوه برقراری ارتباطات خود ما بر میگرده .
و یه سوال ,چه کنیم که تشویق بی مزه نشه ؟
بسیاری از مدیران برای این که تشویق کردن های اونها بی مزه نشه ,قدری در تشویق و تقدیر خست میکنند.
سلام. صبح شما هم به خیر
در مورد خوفناکی واقعا هست و جدی است. به نظرم باید کاری کنیم که کمتر از ما بترسند. اما متاسفانه هنوز خیلیها بر این باورند که ارعاب روش خوبی است.
بی مزه بودن تشویق ممکن است ناشی از این باشد که شما تشویق را با معیار های خودتان میسنجید و فکر میکنید بی مزه است. برای احتراز از یکنواخت شدن فکر میکنم باید وقت گذاشت، الگو برداری کرد، با خودشان مشورت کرد، خلاصه باید اهمیت داد تا حس تشویق منتقل شود.
سربلند باشید
سلام
پیشنهاد می شود ما هم به سراغ کارکنان برویم!